מילה של מומחה

קטגוריה :

כתבה שהתפרסמה במגזין בריא יותר של עיתון משפחה
(טקסט מתחת לתמונה)

טיפול בגמגום מילה של מומחה

מילה של מומחה
עם דייב למלמן, מומחה לטיפול בגמגום מייסד שיטת "גמגום בלשון עבר".

כשמאחוריו מאות שכבר זכו להשתחרר מגמגום וחזרו לדבר דיבור טבעי וספונטני, ממשיך למלמן להפיץ את בשורת השחרור מגמגום בקרב הורים לילדים, בני נוער, ובוגרים.

באיזה גיל ניתן לטפל  בגמגום ?
לפעוטות בגיל הרך, ככל שמדובר ב"חוסר שטף התפתחותי", לרוב לא יהיה צורך בטיפול אלא בהדרכה קצרה וחשובה של ההורים.
בגילאים מבוגרים יותר, החל מילדים צעירים ועד בוגרים בעלי משפחות, הוכיחה עצמה שיטת "גמגום בלשון עבר"  ככלי מהפכני לשחרור מגמגום וחזרה לדיבור חופשי.

הטיפול מתאים גם למי שמגמגם רק במצבים מסוימים ?
בוודאי. רובם של המגמגמים מתקשים וחווים הפרעות דיבור בסיטואציות מסוימות, בעוד שבמצבים אחרים הם מדברים דיבור חופשי ומשוחרר.
גמגום הוא הפרעה ביכולת הדיבור השוטף והספונטני, ויכול להתבטא באופנים שונים. יש מי שמאריך הברות וחוזר על אותה הברה כמה פעמים, אחרים יחוו היתקעות וקושי לבטא הברה ראשונה במילה או במשפט, יש מי שמדברים דיבור מהיר מידי, ועוד… כל אלה הפרעות דיבור מהן ניתן להשתחרר בעזרת השיטה.

גמגום זה גנטי ועובר בתורשה ?
לא. גמגום הוא הרגל נרכש. וככזה יכולים ילדים קטנים שאחד מהוריהם מגמגם, לחקות ולאמץ לעצמם את סגנון הדיבור עד שיהפוך לגמגום של ממש. אך אין כאן עניין גנטי או תורשתי.

הטיפול יכול לעזור גם למי שכבר עשה טיפולים אחרים ?
בהחלט.  שיטת "גמגום בלשון עבר" שונה מהותית משיטות הטיפול הרווחות כיום בכך שהיא מעניקה למטופליה שחרור אמיתי מגמגום.
בעוד ששיטות הטיפול המוכרות מתמקדות בלמידה ותרגול של טכניקות דיבור להסוואת הגמגום, "גמגום בלשון עבר" מביאה לשחרור אמיתי מהגמגום, ומכל הרגל ודפוס חשיבה הנלווים לו.

~ ~ ~

אהבתם? שתפו את הפוסט

עוד מאותה קטגוריה

גמגום, לא מה שחשבתם 

התמודדות עם גמגום רוב האנשים המתמודדים עם גמגום (או אלה אשר בני משפחתם הקרובים מתמודדים עם גמגום), טועים לחשוב שגמגום מהווה למעשה לקות בדיבור. חשיבה מוטעית

בודק...