על גמגום ודריכות יתר

קטגוריה :

לפני כחודש, בשיחת טלפון עם  אלי, אבא לילד בן 14 שפנה לקבל פרטים על הטיפול, הוא סיפר על שיחה מטלטלת שהיתה לו ערב קודם לכן עם הבן.  בין היתר אמר לו הבן בתסכול גדול "אני כל הזמן מפחד שזה יחזור. ומה אם זה יקרה דווקא כשאני בבית ספר ?"

~ ~

מטבעו הגמגום החיצוני, זה שמתבטא בשיבוש היכולת לדבר באופן טבעי ומשוחרר, הוא יצור חמקמק.

יש מי שמכירים את הגלים – היום הוא כאן, מחר לא. ושוב פתאום צץ, ואחרי תקופה נעלם… תקופות של דיבור משוחרר נקטעות בפתאומיות, כאילו ביום בהיר אחד כשהגמגום "נוחת" ולא מרפה. ואז שוב, לאחר תקופה  הגמגום נעלם, והדיבור החופשי חוזר כאילו מעולם לא הופרע.

וגם כשהוא נמצא, כשהגמגום קיים ונוכח, גם אז לא תמיד ברור מתי נתקע ומתי נצליח לדבר באופן חופשי. אם זה יקרה מול המוכר בסופר, או שהפעם יעבור בשלום, אם זה יצוץ דווקא בבית ספר מול ילדי הכיתה, או שהפעם נצליח לדבר באופן חופשי, ואיך יהיה מול הבוס בעבודה, וכן הלאה…

מעבר לתסכול הגדול שהרגיש בנו של אלי, הוא היה בדיוק במקום שבו כבר נוכחת אותה דריכות מוגזמת.
חוסר הוודאות ואופיו הלכאורה חמקמק של הגמגום, הביאו אותו למצב שבו הוא כל הזמן שרוי במתח וחשש לקראתו.

הבעיה בדריכות, שכשהיא מתלווה לגמגום, היא מתכון למעגל סגור ואכזרי.
הגמגום גורם לדריכות, מצב של דריכות ומתח רק מגביר את  הגמגום, ככל שהגמגום ממושך ועמוק יותר גוברים הדריכות והמתח, שבתורם מעמיקים את הגמגום, שמבטיח שהדריכות תמשיך להיות נוכחת, ובסופו של דבר הופכים שני אלה לדיירי קבע שמבטיחים האחד את נוכחתו של השני, והסיטואציה בכללותה הופכת הרגל.

אם נמצא הגמגום ואם לא, הגוף הופך להיות דרוך באופן קבוע.  ומתוך מצב המתח והדריכות מתפתחים עם הזמן קשיים נוספים. סיבוכי המשנה לגמגום עצמו.
וגם הם – ככל שעובר הזמן הולכים משתרשים ומעמיקים אחיזה.

הפוגה  בגמגום החיצוני, מאין תקופת רגיעה, מפתה אותנו לחשוב שאולי לא נדרש כאן טיפול.
אלא שהדריכות שם. והיא מעמיקה ומסתעפת.

~~

בנו של אלי התחיל טיפול.
לשמחתנו מעגל הקסמים הזה מראה כבר עכשיו סימנים ברורים של שבירה . רמת הדריכות ירדה פלאים, ואיתה באופן ברור וצפוי הופך הדיבור שלו לדיבור חופשי ומשוחרר.

שלכם,
דייב למלמן  077-3311444

אהבתם? שתפו את הפוסט

עוד מאותה קטגוריה

בודק...