זה לא בשמיים

"השבוע העברתי שיעור פרטי לילדה . מפגש ראשון בעקבות שיחה טלפונית עם האם לאחר שהילדה נואשה מעברית וקיבלה נכשל במבחנה האחרון.

ישבתי איתה וביקשתי לראות את המבחן. הציון היה 44.

"כל הכבוד" אמרתי לה.

הילדה הסתכלה עלי בלסת שמוטה. מה פתאום אני אומר לה "כל הכבוד" על ציון נכשל?

הסברתי לה. אמרתי לה שחצי מהחומר היא כבר יודעת ממש טוב ועובדה, היא קיבלה כמחצית מהנקודות.

הילדה חייכה אליי. תחילה במבוכה, ופתאום חיוכה גדל. היא הצליחה לראות את האור בחושך הזה של הנכשל המאיים.

בסך הכול לקחתי נתון קיים ושפכתי עליו אור מנקודת מבט שהיא לא ראתה. נקודת מבט חיובית, כזאת שזורעת זרע ראשון של ביטחון עצי ואמונה ביכולותיה.

אני מוסיף למילות האל"ף שלי את המילה "אור".
החוכמה היא למצוא את האור שיש בכל אחד מהילדים האלה. לכל אחד יש משהו שהוא טוב בו, ואני מספק להם את החמצן שמגדיל את הטוב הזה פי עשרת מונים.

אמרתי להורי הילדים שלי בתחילת השנה (המטאפורה לא שלי, מודה):  אם אמצא שאחד הילדים שלי בכיתה טוב בדבר אחד וזה להפעיל מברג פיליפס, אני אגיע כל בוקר שעה לפני כולם ואפרק את כל השולחנות בכיתה. אח"כ אגש אל הילד כשאני מחזיק מברג ביד ואומר לו "מה אתה אומר? רוצה לסדר את הבלגן הזה?"
הילד הזה יזכה לדימוי עצמי שמעולם לא ניתן לו כי אין מקום בבית הספר לכישרון הזה.
מהדימוי העצמי הזה הוא גם יהפוך להיות אדם מצליח יותר בתחומים אחרים, לאדם חיובי ומועיל, לאדם טוב ואהוב. למה? כי הוא מרגיש סוף סוף משמעותי ושייך.

ככה משנים אנשים! ככה משנים מערכת!
זה לא בשמיים, זה רק דורש מאיתנו יותר תשומת לב וכמה אל"פים שיסייעו לנו – אמת, אהבה, אמונה, אכפתיות, אחריות, אופטימיות, אחדות, אחידות, אחר, אני, אתה, אנחנו, אהבה אמרתי…?"

~ ~ ~

את הדברים האלה, ועוד, כתב ניר דויד, חבר ומורה, כתגובה לדברים שכתבתי עליו כאן »» 

~ ~ ~

מודעות פרסומת
פורסם ב-Uncategorized

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s